Вирусен маркетинг, вирусна реклама и бъз маркетинг (Viral marketing, viral advertising, or marketing buzz) са високопарни думи, които се отнасят до маркетингови техники, които използват вече съществуващите социални мрежи и други технологии, за да постигнат повишаване на популярността на марката или за да постигнат други маркетингови цели (като например продажби на продукта) чрез самовъзпроизвеждащи се вирусни процеси, аналогични на разпространяването на вируси или компютърни вируси (виж интернет меми и memetics). Те могат да бъдат доставени устно или подсилени от мрежовите ефекти на интернет и мобилните мрежи. Вирусният маркетинг може да приеме формата на видео клипове, интерактивни флаш игри, рекламни игри, електронни книги, вид софтуер, изображения, текстови съобщения, имейл съобщения или интернет страници. Теорията зад стойността на интернет вирусния маркетинг е, че съобщението може да бъде получено от показателен брой потенциални клиенти. Например, ако аз изпратя вашето съобщение на десет мои приятели, и на свой ред всеки от тях го изпрати на десет други приятели, съобщението може да се разпространи много бързо.

YouTube на Google е вероятно най-добрия пример за интернет вирусен маркетинг. Ако едно видео е много смешно, необичайно или провокира определени емоции, много е вероятно този видео материал да стане популярен много бързо. Линковете към видеото ще се размножават много бързо, тъй като зрителите ще го споделят с другите. Много дори ще решат да публикуват видеото (ако е разрешено) и на други места в интернет, привличайки още по-голямо внимание.

Привличането на вниманието на масите вече не е толкова лесно, колкото беше преди, но определено все още може да бъде постигнато. Другият фактор, който се счита за вирусен маркетинг е способността действително да успеете да увеличите своите продажби. Много кампании, които решават да действат вирусно (go viral)могат да привлекат огромно количество внимание и уеб сайт трафик, но да генерират много малко продажби. YouTube видео услугата на Google е важна за интернет вирусния маркетинг днес.

Boost-ването на вирална публикация във Фейсбук може да даде неимоверен успех по темата.

Ние от DigitalPR владеем тези хватки и можем да ги впрегнем за Вашето превантивно и кризисно управление на онлайн репутация – обадете ни се

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *