Стратегия за маркетинг на ниво мултиканали и омниканали

Днес съществуват над 120+ канали за маркетинг в мрежата, за предлагане на съдържание, които рекламиращите в интернет трябва задължително да използват и менажират постоянно.

Сегашното фокусиране над стратегиите за управление на мултиканали и омниканали, осветлява и подчертава нуждата от приоритизиране на инвестициите свързани с дистрибуция на съдържание на компаниите. За повечето компании в мрежата не изглежда практично те да управляват всичките възможни канали за онлайн маркетинг, а някой се доверяват на външни агенции. Определено всеки бизнес трябва да даде приоритет на ресурсите в даден маркетингов канал, които биха му дали най-доброта финансова възвращаемост. Трябва ли да се фокусирате върху каналите за дигитален маркетинг? Или пък все още офлайн каналите биха могли да ви донесат доста добър ROI? За да ви помогнем в процеса по избор на маркетингови канали и тяхното селектиране, разработихме този списък като една отправна точка за изчерпателен поглед над всичките сегашни маркетингови възможни за използване от бизнеса.

Списък на всички маркетинг канали за услуги, канали за доставка и транзакционни канали

Ето и нашият първоначален списък с маркетингови канали, можете да видите, че сме категоризирали абсолютно всичко. Моля разгледайте списъка и ни уведомете ако ключови маркетингови канали в мрежата липсват в него, според вас. Надяваме се, че това ще бъде подробен списък за вас, който може да бъде използван за стратегически преглед, така че ви го предоставяме за работа.

Как да изберете правилните маркетингови канали?

С наличието на толкова много маркетингови канали; и въпреки това толкова малко време, за да се научим как да боравим с подобен списък, ето и какво е добре да направите:

  • Прегледайте обстойно, как се представят каналите за маркетинг, които сте използвали и използвате до момента
  • Набележете си други потенциални маркетингови канали, които биха били пригодими за вашият бизнес и евентуално ще ви донесат потенциална възвръщаемост на инвестициите
  • Изберете си нов маркетингов микс от канали, които да управлявате

Да решите, кои канали ще използвате, за какви цели е жизненоважен елемент от бизнес стратегията за развитието на бизнеса Ви, независимо дали сте фирма използваща маркетинг тип В2В или В2С. Ако направите избора си правилно, то Вие бихте могли да пожънете небивал успех, да достигнете нови и да задържите разбира се клиенти / може и да ъпселнете. Ако направите обаче погрешните избори навярно ще похарчите доста пари и време опитвайки се да убеждавате клиентите си да се преместят на вашите маркетингови канали или просто да преследвате пазар онлайн, който не съществува там, където искате да сте вие.

Tealeaf е компания, която проучва избора на потребителите относно маркетингов канал, който биха използвали, проследявайки типичният път, който изминава една потребителска покупка. Както можете и сами да забележите има огромна разлика между маркетинговите канали – лидери и тези които значително изостават след тях. Въпреки това обаче тази огромна разлика може и значително да се е стопила, след като това проучване е било проведено назад във времето още през 2012-та година:

Избор на маркетингови канали от потребителите за направа на проучвания онлайн или покупки

Онагледяването и проследяването на проучванията за потребителско поведение и тяхното отчитане е ключът към фиксирането на верните маркетингови канали. Нещото, което е важното в случая е да изградите набор от водещи услуги, които маркетинговите канали могат да консумират и използват, анонсират, промотират. Тези основни услуги, които ще са на разположение ще позволят на бизнеса ви бързо да развива присъствие в мрежата.

Дефинициите за мултиканали и омниканали

Ако се опрем на досегашните използвани определения и дефиниции; мултиканалите определят използването на повече от един канал за реализация, маркетиране, транзакция или доставка. Много често единият от каналите е дигитален, а другият е по скоро физически (магазини и уебсайт за електронна търговия). Омниканалът е определян и дефиниран, като възможност за използването на всички канали предлагани и възможни за употреба относно извършването на услуги, дистрибуция и транзакции в рамките на единния опит за даден бизнес.

След като се вземе предвид широката обхватност на наличните канали за маркетинг в мрежата, не е задължително необходимо да се прави разграничение между мултиканалите и омниканалите използвани от даден бизнес.

Как Вие избирате маркетингови канали, които да са взаимно свързани?

Моля прегледайте списъка с маркетингови канали, които ви предлагаме и ни уведомете ако някой маркетингов канал липсва. Искаме списъкът да бъде пълен изцяло и регулярно да бъде ъпдейтван.

Също така, как вашата компания избира взаимно-свързани маркетингови канали, за да инвестира в тях? Дали „хуквате“ след всичко, което е модерно и ви се предлага или пък имате един по-консервативен подход за достигане до потребителите? Моля споделете ни това в коментарите.