1. Входящ мониторинг при управление на онлайн репутация (ORM)

Проследяване на публикациите в интернет (в новинарски и специализирани издания онлайн, мониторинг на поръчкови статии с/у бранда), коментари (в блогове и форуми), споделяния в социалните медии, хаштагове в соц. Мрежи, сайтове свързани директно или индиректно с фирмата;

Мониторинг и статистика за SERP (Search Engines Related Positions) в Гугъл;

Вътрешно-фирмено ограмотяване на възлови за нас кадри с политиките на фирмата, етичен кодекс, специфични моменти в заданието на клиента.

Анализ на произхода и развитието на досегашната информация и източниците. Преглеждане на възлови коментари в специализирани сайтове и онлайн издания. Запознаване с повечето „посяти“ тези и антитези на ответни страни в интернет, в частност Фейсбук, форуми, онлайн медии, видео канали.

Анализ на рискови фактори – възможно развитие на ситуации в интернет след PR изяви на личността поръчител на онлайн имидж.

2. Цел на услугата управление на онлайн репутация:

При търсене на ………. вариации на името на фирмата(може да е име на човек) (…………………  ………………………..) в Гугъл да няма отрицателни резултати в топ 10 от резултатите от търсене на тези ………………………….. вариации в Гугъл.

За целта, през 15 дни по време на кампанията клиента следва да ни подава отрицателните, положителните и неутралните резултати.

На първо място да се неутрализира отрицателния имидж на Поръчителя/клиента;

Да се контрират органично „опорните точки“, налагащи се в интернет срещу Поръчителя;

Да се създаде конструктивен имидж на клиента – не изкуствено положителен, а естествен/интернет натурален, базиран на реални истини и факти;

Да се постигне насищане на интернет пространството с достатъчно информация в положителен смисъл с цел уравновесяване в количествен аспект на мнения за фирмата;

Окончателна цел: дискредитиране на отрицателните мнения, създаване на неутрален до позитивен имидж, насищане с положителни резултати.

3. Средства за управление на онлайн репутация

Всички достъпни интернет ресурси – информационни и развлекателни сайтове, блогове, социални мрежи, мрежи за видеосподеляне, форуми, ползват се и създадените досега фирмени сайтове и други ресурси на фирмата;

Използват се механизмите на интернет маркетинга, SEO (Search Engines Optimization), включително и манипулация на оргничните резултати в Гугъл – SERP (Search Engine Results Page), контекстна реклама, имиджова класическа реклама с банерни и други нестандартни носители, специализирани софтуери за манипулация на анкети и повече от най – известните измерители на трафик – броячи.

Средствата изградени по време на кампанията (като блогове, страници, сайтове) остават притежание на Изпълнителя;

4. Екип / в процеса на извършване на действия по ORM участват:

специалисти по мониторинг и статистика
програмисти
оптимизатори за търсачки SEO
специалисти в социалните мрежи и медии SМM (Social Media Marketing)
специалисти по дигитален PR
копирайтъри с опит в PR и журналистиката
координатор

5. Същинска работа по управление на онлайн репутация

Класическо SEO или така нареченото напоследък SERM (Search Engines Reputation Management) изпълнение.

При търсене на вариации на името в Гугъл да няма отрицателни резултати в топ 10 в резултатите (допустим е само един за една, максимум две вариации на името на фирмата).

Отдавна в Гугъл не може да се постигне нищо трайно без SEO да се подкрепи с пресрелийзи, статии във водещи издания и др. канали като видео сайтове и т.н.

Не е излишно напъване ползването на разнообразния ресурс, който сме разгърнали по-долу като средства за успех, искаме още от сега да подчертаем това.

Интелигентна аргументирана защита на клиента и дейностите му, косвено и на бранд заставащ зад него и др.;

6. Използване на налични ресурси за ORM и изграждане на нови:

· Сайт на клиента / блог;

· Други блогове, ако има такива;

· Страници на клиента в социалните медии;

· Създаване на блогове и страници във Фейсбук, специализирани по темата;

*Аналогично за блогове, които следва да се изградят в помощ на кампанията. Разполагаме и със стари ресурси, които можем да приспособим за целите на кампанията – никой не вярва само на нови страници във фейсбук, на нови коментаторски акаунти в новинарските сайтове например или във фейсбук.

· Използване на медии от приятелски медийни групи;
·
Изграждане на още ресурси
· Подготовка на технологично, правно правилната процедура за официално премахване на неблагоприятни резултати в Гугъл.
· Създаване на множество блогове, свързани и несвързани пряко с името на клиента;
Целта е да се индексират от Гугъл и да се цитират в социалните мрежи;
· Създаване на Фейсбук страници, несвързани с клиента, но озаглавени по начин, който предполага присъединяване на големи групи от хора. Ежедневно поддържане на фейсбук страниците – захранване с информация с нужната тактова честота и с нужното по сила вирусно споделяне;
· Привличане на достатъчно много последователи към вече съществуващите и новосъздадените страници.
Първоначално чрез частично силови методи (специфични фейсбук техники) и постепенно впоследствие, чрез натрупване на подходяща информация, която привлича спонтанен интерес в целевите групи (постепенно оформяне на таргет);
· Ползване на реални профили в социалните мрежи, които да бъдат носители на цитати и пресподеляния на новини – едно от най-големите преимущества на FB – въпросното вирусно споделяне;
· Създаване на профили във видео мрежите с цел публикуване и споделяне на видео материали – за целите на прекия ПР и за SERP борбата. Гугъл отдавна не може да се „излъже“ без социални сигнали;
· При постване на мнения и коментари ще симулираме, че действията са от различно място. Коментарите под положителните ресурси / статии дават предимство, те да се покачват в SERP.

Използване на ресурсите / тактики и стратегии при управление на онлайн репутация:

· До 10 копирайтъри или грамотни блогъри се включват в насищането на информационното поле с информация, пишат в блоговете, коментират във форумите и социалните мрежи, постват положителни становища и тези под статиите в електронните издания на медиите до постигане на равновесно състояние на одобрение и неодобрение;
·Създаване на ключови хаштагове във фейсбук и непрекъснато допълване с информация, за да се задържат важните за дейността на фирмата теми от по-горе;
·Непрекъснато споделяне на информация, с която се пълнят вече изградените блогове и новинарски сайтове – естествена мрежова информационна структура – с растеж, ежедневен (коментари от блог във фейсбук, съдържащи видео постнато преди това в Youtube) – мощна, но и естествено комуникираща с всичките разновидности на носители на информацията в интернет;
·Споделяне на информация под формата на видео, снимки и публикации през несвързани страници пред поне 300 хил. таргетирани потребители във Фейсбук и / или 5 000 000 налични вече с общ таргет / собствен ресурс.
.Там, където е възможно, се свалят изцяло лъжливи и нелицеприятни публикации, които са предмет на сърча топ чистене на негативни резултати (на правен принцип) в топ10 в SERP на Google;
.Излъчване контра статии във водещи издания на пресрелийзи, с цел публикации в медии с висок тръст ранк, за да може борбата в Gоogle да бъде успешна. Произвеждаме си положителни ресурси, които да прескочат вредните и така да зачистим първа страница.
.ПР подходи

Засилва се положителното отношение към името на клиента. Изясняват се в детайли преимуществата на иновативните действия на фирмата. Изграждат се ценности и чувство за естествено оневиняване;
Търси се консенсус чрез нови подходи, формират се ценности.

7. Поддържащи дейности при управление на онлайн репутация

Видеозаснемане и направа на клипове, събития;

Обучение на кадри;

HR.

8. Мониторинг – съпътстващ ORM кампанията

Непрекъснато проследяване на появилите се в Интернет новини, коментари, споделяния, хаштагове и страници, свързани директно или индиректно с фирмата, аналогично в блогове и социални мрежи. При откриване на такива – включване на екипа към новия ресурс;

Анализ на произхода и развитието на новопоявили се информации от различни източници.