Оферта за / формула на варианта SERM (Search Engine Reputation Management):

1. Входящ мониторинг при управление на онлайн репутация (ORM)

Проследяване на публикациите в интернет (в новинарски и специализирани издания онлайн, мониторинг на поръчкови статии с/у бранда), коментари (в блогове и форуми), споделяния в социалните медии, хаштагове в соц. Мрежи, сайтове свързани директно или индиректно с фирмата;

Мониторинг и статистика за SERP (Search Engines Related Positions) в Гугъл;

Вътрешно-фирмено ограмотяване на възлови за нас кадри с политиките на фирмата, етичен кодекс, специфични моменти в заданието на клиента.

Анализ на произхода и развитието на досегашната информация и източниците. Преглеждане на възлови коментари в специализирани сайтове и онлайн издания. Запознаване с повечето „посяти“ тези и антитези на ответни страни в интернет, в частност Фейсбук, форуми, онлайн медии, видео канали.

Анализ на рискови фактори – възможно развитие на ситуации в интернет след PR изяви на личността поръчител на онлайн имидж.

2. Цел на услугата управление на онлайн репутация:

При търсене на ………. вариации на името на фирмата(може да е име на човек) (…………………  ………………………..) в Гугъл да няма отрицателни резултати в топ 10 от резултатите от търсене на тези ………………………….. вариации в Гугъл.

За целта, през 15 дни по време на кампанията клиента следва да ни подава отрицателните, положителните и неутралните резултати.

На първо място да се неутрализира отрицателния имидж на Поръчителя/клиента;

Да се контрират органично „опорните точки“, налагащи се в интернет срещу Поръчителя;

Да се създаде конструктивен имидж на клиента – не изкуствено положителен, а естествен натурален, базиран на реални истини и факти;

Да се постигне насищане на интернет пространството с достатъчно информация в положителен смисъл с цел уравновесяване в количествен аспект на мнения за фирмата / личността;

Окончателна цел: дискредитиране на отрицателните мнения, създаване на неутрален до позитивен имидж, насищане с положителни резултати.

3. Средства за управление на онлайн репутация

Всички достъпни интернет ресурси – информационни и развлекателни сайтове, блогове, социални мрежи, мрежи за видеосподеляне, форуми, ползват се и създадените досега фирмени сайтове и други ресурси на фирмата;

Използват се механизмите на интернет маркетинга, SEO (Search Engines Optimization), включително и манипулация на оргничните резултати в Гугъл – SERP (Search Engine Results Page), контекстна реклама, имиджова класическа реклама с банерни и други нестандартни носители, специализирани софтуери за манипулация на анкети и повече от най – известните измерители на трафик – броячи.

Средствата изградени по време на кампанията (като блогове,сайтове, страници, групи) остават притежание на Изпълнителя, освен ако няма допълнителна договорка за друго;

4. Екип / в процеса на извършване на действия по ORM участват:

специалисти по мониторинг и статистика
програмисти
оптимизатори за търсачки SEO
специалисти в социалните мрежи и медии SМM (Social Media Marketing)
специалисти по дигитален PR
копирайтъри с опит в PR и журналистиката, проджект мениджъри на групите от копирайтъри
инфлуенсъри
бранд амбасадори
координатори

5. Същинска работа по управление на онлайн репутация

Класическо SEO или така нареченото напоследък SERM (Search Engines Reputation Management) изпълнение.

При търсене на вариации на името в Гугъл да няма отрицателни резултати в топ 10 в резултатите (допустим е само един за една, максимум две вариации на името на фирмата).

Отдавна в Гугъл не може да се постигне нищо трайно без SEO да се подкрепи с пресрелийзи, статии във водещи издания и др. канали като видео сайтове и т.н.

Не е излишно напъване ползването на разнообразния ресурс, който сме разгърнали по-долу като средства за успех, искаме още от сега да подчертаем това.

Интелигентна аргументирана защита на клиента и дейностите му, косвено и на бранд заставащ зад него и др.;

6. Използване на налични ресурси за ORM и изграждане на нови:

· Сайт на клиента / блог;

· Други блогове, ако има такива;

· Страници на клиента в социалните медии;

· Създаване на блогове и страници във Фейсбук, специализирани по темата;

*Аналогично за блогове, които следва да се изградят в помощ на кампанията. Разполагаме и със стари ресурси, които можем да приспособим за целите на кампанията – никой не вярва само на нови страници във фейсбук, на нови коментаторски акаунти в новинарските сайтове например или във фейсбук.

· Използване на медии от приятелски медийни групи;
·
Изграждане на още ресурси с помощта на инфлуенсъри;
· Подготовка на технологично, правно правилната процедура за официално премахване на неблагоприятни резултати в Гугъл.
· Създаване на множество блогове, свързани и несвързани пряко с името на клиента;
Целта е да се индексират от Гугъл и да се цитират в социалните мрежи;
· Създаване на Фейсбук страници, несвързани с клиента, но озаглавени по начин, който предполага присъединяване на големи групи от хора. Ежедневно поддържане на фейсбук страниците – захранване с информация с нужната тактова честота и с нужното по сила вирусно споделяне;
· Привличане на достатъчно много последователи към вече съществуващите и новосъздадените страници.
Първоначално чрез частично силови методи (специфични фейсбук техники) и постепенно впоследствие, чрез натрупване на подходяща информация, която привлича спонтанен интерес в целевите групи (постепенно оформяне на таргет);
· Ползване на реални профили в социалните мрежи, които да бъдат носители на цитати и пресподеляния на новини – едно от най-големите преимущества на FB – въпросното вирусно споделяне;
· Създаване на профили във видео мрежите с цел публикуване и споделяне на видео материали – за целите на прекия ПР и за SERP борбата. Гугъл отдавна не може да се „излъже“ без социални сигнали;
· При постване на мнения и коментари ще симулираме, че действията са от различно място. Коментарите под положителните ресурси / статии дават предимство, те да се покачват в SERP;
· Ползване на лидерските позиции на инфлуенсъри и бранд амбасадори за засилване на ефекта от публикуваните материали.

Използване на ресурсите / тактики и стратегии при управление на онлайн репутация:

· До 10 копирайтъри или грамотни блогъри се включват в насищането на информационното поле с информация, пишат в блоговете, коментират във форумите и социалните мрежи, постват положителни становища и тези под статиите в електронните издания на медиите до постигане на равновесно състояние на одобрение и неодобрение;
·Създаване на ключови хаштагове във фейсбук и непрекъснато допълване с информация, за да се задържат важните за дейността на фирмата теми от по-горе;
·Непрекъснато споделяне на информация, с която се пълнят вече изградените блогове и новинарски сайтове – естествена мрежова информационна структура – с растеж, ежедневен (коментари от блог във фейсбук, съдържащи видео постнато преди това в Youtube) – мощна, но и естествено комуникираща с всичките разновидности на носители на информацията в интернет;
·Споделяне на информация под формата на видео, снимки и публикации през несвързани страници пред поне 300 хил. таргетирани потребители във Фейсбук и / или 5 000 000 налични вече с общ таргет / собствен ресурс.
.Там, където е възможно, се свалят изцяло лъжливи и нелицеприятни публикации, които са предмет на сърча топ чистене на негативни резултати (на правен принцип) в топ10 в SERP на Google;
.Излъчване контра статии във водещи издания на пресрелийзи, с цел публикации в медии с висок тръст ранк, за да може борбата в Gоogle да бъде успешна. Произвеждаме си положителни ресурси, които да прескочат вредните и така да зачистим първа страница.
.ПР подходи

Засилва се положителното отношение към името на клиента. Изясняват се в детайли преимуществата на иновативните действия на фирмата. Изграждат се ценности и чувство за естествено оневиняване;
Търси се консенсус чрез нови подходи, формират се ценности.

7. Поддържащи дейности при управление на онлайн репутация

Видеозаснемане и направа на клипове, събития;

Обучение на кадри;

HR.

8. Мониторинг – съпътстващ ORM кампанията

Непрекъснато проследяване на появилите се в Интернет новини, коментари, споделяния, хаштагове и страници, свързани директно или индиректно с фирмата, аналогично в блогове и социални мрежи. При откриване на такива – включване на екипа към новия ресурс;

Анализ на произхода и развитието на новопоявили се информации от различни източници.

За ORM от комплексен вид – офертата ни е спрямо заданието на клиента и се оформя индивидуално според изискванията му.