През 2014 год. стана ясно, че маркетинга на съдържанието вече не е въпрос на избор, а изискване. Дигиталния свят се развива и все повече компании отделят голям бюджет за маркетинг на съдържанието и в резултат на това получават повече внимание и отчитат повече продажби.

При дребния бизнес, в частност, се наблюдават доста добро възрвръщане на инвестициите благодарение на интелигентни стратегии за маркетинг на съдържанието. При наличието на стабилна стратегия, всеки дребен бизнес може да подобри разпознаваемостта на бранда си, да ангажира целевата си аудитория и да създаде повече потенциални клиенти.

Маркетингът на съдържанието ще продължи да е важен: Доверете се на тенденцията

Маркетингът на съдържанието не е някаква приумица на група гурута, целящи да продават повече е-книги; от години това е важна част от онлайн пазара. Милиони потребители в момента използват онлайн търсачките. Вашият бизнес появява ли се в някой от резултатите? Съдържанието ви откриваемо ли е? Създайте информация, която потребителите искат да открият и ще получите тяхното внимание. Това е концепцията, която различава маркетинга на съдържанието от традиционната реклама.

Ползите са очевидни

От една страна, хората споделят съдържание, не споделят реклами. Разпространението на статии, клипове, инфографики, прессъобщения и подобни посредством различни канали като Google+, Facebook, Twitter, Pinterest и StumbleUpon ще ви представи директно пред широка аудитория, при това с минимален разход. Така ще създадете повече потенциални клиенти, ще доведете уеб трафик, ще изградите по-добра разпознаваемост на бранда си, ще създадете работещи и естествени линкове за целите на SEO и ще редуцирате времето за продажба. Коя компания не би искала подобни ефекти?

От друга страна, ако имате нужда от подобрение в SEO представянето си, най-добре продължавайте да публикувате оригинално и качествено съдържание и рано или късно вашият бранд ще започне да се класира по-високо в страниците на търсачките. Не е толкова сложно, колкото много SEO ескперти се оптиват да го изкарат. На първо място, обаче, имате нужда от план. Всеки план е различен, но има някои полезни практики, които е добре да бъдат прилагани винаги.

Определете целите си

Независимо какъв тип съдържание публикувате, то винаги трябва да бъде съобразено с маркетинговите ви цели. Какъв е смисъла да създавате съдържание, което няма никакво предназначение? Най-добре е маркетинговите цели на съдържанието ви да съвпадат с дългосрочни ви бизнес планове. Направете така, че всяка блог публикация, видео презентация или бюлетин да бъде стъпка към постигането на определената цел. Например, вашата цел може да бъде да постигнете разпознаваемост за някой нов продукт, или пък бихте искали да предизвикате определен брой потребители да се включат в някое специално предложение. Когато знаете конкретната си цел, ще ви е и по-лесно да се фокусирате върху производството на ефективно съдържание, с което да постигнете тези резултати.

Комплектовайте отбора си

Всички във вашия бизнес отбор трябва да са наясно какви са конкретните цели, преди да започнете създаването на съдържание. Това е особено важно, когато ви се налага да определяте бюджет за маркетинг, който да представите на мениджърите си, тъй като ще ви помогне и при представянето на резултатите в последствие. Също така е важно да решите какъв е облика на вашия бранд, за да може всеки в отбора да го представя по правилния начин. Разберете силните си страни и ги промотирайте чрез съдържанието. То представя компанията ви, в крайна сметка.

Използвайте редакторски календар

За успешно планиране ще ви е нужен и радакторски календар. Не е нужно да бъде нещо внушително; най-обикновена екселска таблица ще ви свърши работа – така ще може да бъде споделена и с колегите ви. По този начин всеки може да участва в маркетинговия процес – в етапите на планиране, изследване, създаване и дистрибутиране.

Благодарение на редакторския калентар, вие знаете, че аудиторията ви получава точната информация, която да отговаря на нуждите им последователно. Също така ще имате гъвкавостта да публикувате допълнително съдържание, когато е необходимо да се покрие някоя неочаквана новина или да се представи специално предложение на компанията.

Заключение

Ако все още сте нови в света на маркетинга на съдържанието, по-добре запретвайте ръкави, преди конкуренцията да ви е оставила далеч назад. Поставете си ясен набор от цели и започнете планирането. Запомнете, че трябва да имате дългосрочна маркетинг стратегия, която е последователна и съответна на облика на компанията и нейните цели. Ще се изненадате колко бързо ще започнете да виждате реални резултати от работата си.

Прочетете повече за това в следващите публикации от поредицата, „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Създавай и разнообразявай.” и „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Насочване и разпространение”.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *