Създаването на разнообразно съдържание е изключително важно, ако искате да се отличите от останалите и да бъдете забелязани от потенциални клиенти и от търсачките. Това, обаче, не винаги е лесно. Знаете ли кои са най-подходящите места в Мрежата, където да се свържете с целевата ви аудитория? Знаете ли въобще какво искат да чуят от вас потенциалните ви клиенти? Вероятно знаете къде да публикувате, но срещате приблеми при създаването на оригинално и качествено съдържание. Ако искате да приложите успешна маркетингова стратегия, трябва да предоставите на аудиторията си качество, което същевременно развива и бизнес присъствието ви. Нека се спрем на някои основни неща.

Качественото съдържание ви прави необикновени

Вашето съдържание е представително за компанията ви. Ако публикувате нискокачествено съдържание, ще загубите потенциални клиенти. Качеството е важно, както и при всеки друг продукт. Публикувайте добро съдържание и хората ще ви запомнят, ще ви препоръчат и ще ви посетят отново.

Нямате идеи? Вариантите ви се неограничени

В зависимост от маркетинговите цели на компания ви, съдържанието, което публикувате може лесно да достигне до различни дялове от аудиторията ви. Например един видеоклип може да е полезен за потенциални клиенти, които не са наясно как биха могли да използват услугите ви, а една публикация в блога ви може да бъде насочена към настоящи клиенти, които са готови да се възползват от следващ пакет услуги. Комбинирайте ги. Когато комуникирате с клиентите си единно и последователно, а съдържанието ви изпълнява зададените маркетингови цели, възможностите стават безкрайни. Ето няколко идеи: опитайте да комбинирате различни елементи за да образувате уникално съдържание.

  • Съдържание от потребителите, което да включва мнения, ревюта и анкети. Ползи: Демонстрирате на аудиторията си, че се интересувате от мнението им, като междувременно се занимавате с други задачи.
  • Блог публикации, които да съдържат новини от индустрията, ъпдейти на продукта, мнения и лични истории. Ползи: Помагат ви да изградите общност около бранда си. Получавате обратна връзка от потребителя и безплатно пазарно изследване.
  • Инфографиките, които да съдържат данни от изследвания, да предлагат интерпретации и обяснения. Ползи: Генерират трафик, линкове, правдоподобност, а освен това потребителите обичат да ги споделят.
  • Бяла книга (White paper) – обяснява сложни неща, обявява открия от различни изследвания и решения за проблеми на потребителите. Ползи: Увеличава правдоподобността на съдържанието и предизвиква интерес.
  • Казуси – представянето на различни казуси може да се използва за демонстрация на стойността на продукта или услугите ви. Ползи: Повишава праводоподобността и унифицира потребителско поведение.
  • Видеоклипове – могат да бъдат представяния на продукти, интервюта, инструкции, анимации, скрийкастове, препоръки и други. Ползи: Чудесен начин за създаване на персоналност на бранда ви. Също така много често потребителите ги споделят.
  • Прессъобщения – могат да съдържат новини от индустрията, нови продукти и реклами за събития. Ползи: Увеличават видимостта на бранда ви, представят ви като експерт в индустрията и предизвикват по-голям уеб трафик.
  • Презентации – могат да съдържат инструкции, съвети и представяне на различни идеи. Ползи: Помагат ви да предизвиквате интерес, да доведете по-голям уеб трафик и да създадете естествени линкове.

Събиране на данни и повторно използване на съдържанието

Един невероятно ефективен начин да демонстрирате експертните си познания и да повишите репутацията си е да представите конкретни данни, особено ако са плод на ваше изследване. Данни и факти, които дават уникална гледна точка върху вашата индустрия биха били много полезни за аудиторията ви. Съберете данните чрез интервюта с клиенти или с експерти в бранша и използвайте уебсайта си и социалните мрежи за създаването на анкети.

Хубавото на съдържанието е че може да бъде оформено по различен начин и за различни цели. Може да използвате данни за създаването на впечатляващи инфографики, да превърнете блог публикация в презентация или да преобразувате едно пазарно проучване в анимационно видео. Едно количество данни може да се преобразува в множество различни материали, стига да сте достатъчно изобретателни и съобразителни.

Защо е важно разнообразието

Разнообразието на съдържанието не само радва аудиторията ви, но и помага за представянето ви в търсачките. Известно е, че Hummingbird, най-новият алгоритъм на Google оценява високо сайтовете, които предлагат разнообразно съдържание. Брандове, които използват социалните мрежи за да публикуват новото си съдържание постигат по-голяма аудитория и подобряват SEO показателите си. Публикувайте качествено съдържание и естествените линкове ще се появяват сами.

Заключение

Тъй като различните хора предпочитат да получават информация по различен начин, една ефективна маркетингова стратегия на съдържанието би се погрижила за различните нужди на целевата ви аудитория. Някои хора предпочитат да четат задълбочени материали, докато други разчитат повече на визуално поднесената информация. В най-добрия случай, представянето на разнообразие от качествено съдържание в различна форма ще допринесе за привличането на повече интерес. Не са ви нужни милиони за да го постигнете – само мисъл.

Друга важна стъпка е да представяте съдържанието си през правилните канали и да го насочвате към правилните хора, не само към текущите си клиенти. Прочетете повече за това в следващата публикация от поредицата, „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Насочване и разпространение” или посетете предишната ни статия „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Планиране с цел”.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *