Да кажем, че не се затруднявате при създаването на информационни статии, сладки анимирани клипчета, образователни документи или секси снимки. Много са компаниите, които се справят добре с производството на съдържание, но усилията им се провалят поради лоша стратегия на разпространението. Създават съдържание, което демонстрира познаване на проблемите на клиента и разполагат с продукт или услуга, които да помогнат за решаването на тези проблеми. Но без правилно насочване, съдържанието няма как да достигне до потенциалния купувач. Как да разпространявате съдържанието си на правилните места и как да го насочите към правилните хора?

Всяко нещо по реда си: Относно съдържанието

Много представители на дребния бизнес забравят, че маркетинга на съдържанието изисква да оставите процеса на създаване за най-накрая. По-важните въпроси, на които първо трябва да отговорите са следните:

  1. Към кого се целите?
  2. Какво искате да знае?
  3. Кой формат е най-подходящ за това съобщение?
  4. Къде се намира аудиторията, към която сте се насочили?

Създайте съдържанието чак когато сте готови с отговорите на тези въпроси и сте ги взели предвид – едва тогава сте готови за разпространението. Има твърде много канали, през които може да разпространите съдържанието си, но ето някои от най-популярните:

Социални мрежи: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn

Сайтове за споделяне на презентации: SlideShare и Authorstream

Сайтове за споделяне на бели книги: Cio Whitepapers и Bitpipe

Сайтове за споделяне на видео: YouTube и Vimeo

Сайтове за споделяне на изображения: Pinterest и Instagram

Прецизно насочване

Най-качественото съдържание е това, което кара потребителя да приема темата лично. Съдържанието си е свършило работата: достигнало е до правилния човек, който има конкретна потребност. Клиентът също така трябва да се намира на правилния етап от продажбения цикъл. С други думи, преди да създадете каквото и да е съдържание, вие трябва да сте наясно каква е целта и посоката му.

Вижте следващите примери за различни типове съдържание и как те биват прицелени към правилната аудитория:

  • Видео, публикувано в YouTube – целта му е да ви представи на клиенти, които все още не са чували за вашата компания. Съдържанието цели да увеличи разпознаваемостта на бранда и да покаже, че вие разбирате конкретните проблеми, с които се сблъскват клиентите ви.
  • Бяла книга за сваляне – файл, който е насочен към мениджъри, които са наясно какво търсят и имат нужда от убеждаване, че вие сте компанията, която може да им го предостави. Това съдържание ще демонстрира експертните ви познания и ще обясни , че сте способни да предоставите по-добра услуга, в сравнение с конкуренцията.
  • Фотография, качена в Pinterest – насочена към обикновените клиенти, които търсят нови идеи. Съдържанието представя нов продукт на специална цена.
  • Facebook публикация, която е насочена към мъжете в деня на Свети Валентин. Целта е да се привлече трафик към страница, на която се представя специална оферта за подаръци.

Тонът на всяко съобщение трябва да бъде различен, в зависимост от това какъв тип клиенти се опитвате да достигнете и къде се намират те в продажбения цикъл.

Разпространението е всичко

Ясно е, че не е добра идея да публикуваш статия от 700 думи в YouTube затова казваме, че разпространението на съдържанието винаги зависи от формата. Маркетинговите цели, обаче, са нещото, което трябва да е водещо при избора ви на канал за разпространение. Вижте къде сте побликували съдържанието си. Какво може да направи аудиторията ви след като се запознае с него? Има ли линк, на който може да кликне за още информация, или съдържанието е без изход? Уверете се, че всяка информация има конкретна идея зад гърба си.

Най-доброто съдържание се споделя масово измежду всички платформи поради простата причина, че е много качествено. Затова се казва, че качеството побеждава количеството, когато става дума за маркетинг на съдържанието. Може да разполагате с чудесна информация, но какво от това, ако никой не я открива? Вместо да трупате планини от некачествено съдържание, фокусирайте се около качеството и разпространението.

Заключение

Сегментиране на целевата аудитория е фраза, която стана попуярна в маркетинг средите и дребния бизнес и това не е изненадващо. Ако успеете да уловите правилните хора на правилното място с правилното съдържание, ще имате успех. В най-добрия случай вашето съдържание ще достигне до идеалните клиенти за вас. Всяка платформа има своя уникална аудитория, така че прекарайте известно време в изследването на всеки от потенциалните канали. Сегментирането има за цел да идентифицира три неща: заинтересовани хора, канали за разпространение и тип съдържание. Следващата стъпка е да се направи така, че тези три неща да бъдат комбинирани успешно.

Прочетете повече за това в предишните публикации от поредицата, „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Планиране с цел.” и „Успешна маркетингова стратегия на съдържанието: Създавай и разнообразявай.”.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *